Notice: Undefined offset: 5 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمد دهقان


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان مجلس دهم » نمایندگان خراسان رضوی » تعداد بازدید: ٣٠٩١٨٨
محمد دهقان
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
محمد دهقان منتخب مردم چناران و طرقبه از استان خراسان رضوی در مجلس دهم شورای اسلامی می باشد.
دکتر محمد دهقان در دی ماه سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در یکی از روستاهای این منطقه به دنیا آمد و پس از اتمام دوره راهنمایی، تحصیلات متوسطه را با موفقیت در مشهد مقدس به پایان رساند.

او که در نوجوانی از مدافعان پرشور انقلاب اسلامی و راه امام (ره) بود؛ پس از شروع جنگ تحمیلی با سایر همرزمانش راهی جبهه‌ها شد و پس از ۲۲ ماه حضور در جنگ در حالی‌که سمت فرماندهی گردان مهندسی رزمی سپاه مریوان را در سن ۲۲ سالگی بر عهده داشت در یک نبرد نابرابر و پس از مجروحیت شدید به اسارت مزدوران رژیم بعثی درآمد.

وی ۶۴ ماه اسارت در شکنجه‌گاه‌های صدام را به فرصتی مناسب برای تقویت بیشتر اراده و اندوختن گنجینه‌های معنوی و علمی برای خود و سایر اسراء مبدل کرد. تدریس قرآن و نهج‌البلاغه و زبان‌های انگلیسی و عربی از فعالیت‌های مؤثر او در ارتقای روحیه و توان علمی آزادگان به شمار می‌رفت.

پس از آزادی از چنگال رژیم صدام با شرکت در کنکور سراسری در رشته حقوق و در دانشگاه تهران آغاز به تحصیل نمود و به عنوان یکی از دانشجویان ممتاز این دانشگاه با معدل ۱۷/۱۸ مقطع کارشناسی را پشت‌سر گذاشت. دهقان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی (P.H.D ) حقوق خصوصی را در همان دانشگاه با موفقیت به پایان رساند و در سال ۱۳۸۲ پس از دفاع از رساله خود با نمره ۱۹ (رتبه عالی) فارغ‌التحصیل گردید.

مسئولیت‌های مختلف در بسیج دانشگاه تهران و ریاست سازمان بسیج دانشجویی استان تهران و معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ایشان را به عنوان یکی از فعالان جنبش اصیل دانشجویی نمایان ساخته بود. او با سخنان آتشین خود نقش مهمی در آگاهی سایر دانشجویان بویژه در مبارزه با فساد اقتصادی داشت.

تأسیس خبرگزاری دانشجو (SNN) یکی از فعالیت‌های مؤثر وی در عرصه فکری و سیاسی بود.

در سال ۱۳۸۲ دهقان با رأی مردم به عنوان نماینده شهرستان‌های چناران و طرقبه‌شاندیز با کوله‌باری از برنامه برای توسعه کشور و منطقه وارد مجلس شد. تشکیل فراکسیون توسعه روستایی و ریاست آن و درخشش وی در جایگاه نایب‌رئیسی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و پیشنهاد طرح‌های تخصصی و مهم برای توسعه روستاها و نیز مبارزه با فساد خیلی زود توجه نمایندگان مجلس، مردم، رسانه‌ها و بسیاری از مسئولین ارشد کشور را به این نماینده مجلس معطوف کرد. دهقان که چهره‌ای برجسته و اثرگذار در مجلس بود بارها و بارها با برگزاری جلسات متعدد، تذکرات مهم و ارسال نامه‌های بسیار به رؤسای جمهور، وزرا، معاونین وزرا مهمترین مسائل منطقه و کشور را یادآور شد و نقش مهمی در سرعت بخشیدن به قطار توسعه کشور و شهرستان‌های چناران و طرقبه‌شاندیز بویژه در موضوعات گازرسانی، طرح هادی، آبرسانی، آسفالت راه‌ها و ارتقاء ساختار اداری منطقه داشت.

در سال ۱۳۸۶ بار دیگر دکتر دهقان کاندیدای نمایندگی مجلس شد و مردم قدرشناس چناران و طرقبه‌شاندیز به پاس خدمات کم‌نظیر و پرثمر وی، با افزایش ۳۰۰ درصدی رأی در چناران، این جانباز و آزاده دفاع مقدس را برای دومین مرتبه با رأی بی‌سابقه ۳۸ هزار و ۸۷۵ نفری راهی بهارستان نمودند.

در این دوره نیز حضور فعالانه و مدبرانه دکتر دهقان در مجلس و بیان دیدگاه‌های تخصصی وی در کمیسییون حقوقی و قضایی مجلس و بیان نظرات کارشناسی در زمینه‌های مختلف حقوقی، اصلاح ساختار مجلس و شوراها و سایر مسایل مختلف توسعه کشور و نیز نقش محوری او در مبارزه با فساد و همچنین حضور وی در شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، زمینه حضور وی را در صدر دستگاه قانون‌گذاری کشور فراهم آورد و در دومین سال از مجلس هشتم، نماینده مردم چناران و طرقبه‌شاندیز با رأی نمایندگان مجلس به ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس راه یافت.

توفیقات دهقان در قامت نماینده مجلس به همین جا ختم نشد، چراکه در بسیاری از موضوعات مهم کشور از جمله حل اختلافات بین دولت و مجلس، تحقیق و تفحص از قوه قضائیه، رسیدگی به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و بسیاری از چالش‌های کشور، او همواره یکی از ارکان منتخب نمایندگان و نظام برای رسیدگی به این موضوعات بود و همین امر سبب شد که در سال سوم فعالیت مجلس هشتم، نماینده چناران و طرقبه‌شاندیز به عنوان انتخاب اول نمایندگان مجلس برای عضویت در هیئت رئیسه مجلس انتخاب شود تا او به عنوان یک سیاستمدار جوان نقش خود را در سیاست‌گذاری‌های کلان مجلس و کشور ایفا نمای


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمد دهقان

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,